Monday, March 31, 2014

Dengan Modal RM300, apa yang saya dapat. Bagaimana dengan Pulangan Pelaburan (ROI) saya. Satu persoalan yang bermain dalam minda usahawan, sudah semestinya. Harapan usahawan adalah dengan modal RM300,sekurang kurangnya jualan mesti dapat tampung modal. Kalau melebih dari itu, tersenyumlah dengan jumlah jualan dan keuntungan yang diraih.

Jika memikirkan ROI, banyak faktor yang perlu difikirkan samada ianya secara langsung atau tidak langsung, yang boleh dikawal atau yang tidak boleh dikawal. Simposium Perniagaan Maya, bukan sekadar cuba membantu usahawan mendapatkan jualan melalui jualan karnival dimana Simposium berusaha menarik seramai yang boleh prospek atau pengunjung ke Simposium tersebut malah intipati Simposium itu sendiri diisi dengan keilmuan bisnes dan pemasaran.

Selama ini usahawan sekadar berada di booth melakukan jualan, usahawan itu sendiri berpeluang mempelajari ilmu ilmu baru seperti

Membina Bisnes atau meluas bisnes sedia ada dengan menggunakan internet
Strategi Pemasaran dan teknik pemasaran
Mencari produk produk baru yang boleh digabungkan
Sessi berkenalan dengan usahawan lain
Teknik bagaimana mendapatkan agen

dan lain lain lagi yang akan dipelajari secara hands on. Anda belajar dan anda praktiskan. Ilmu dan pengalaman ini, anda sudah boleh bawa pulang dan amalkan.

Dengan nilai RM300 anda berpeluang menerokai ilmu dan peluang yang ada. Cuma anda hendak ataupun tak. Walaubagaimanapun, ia tertakluk kepada kehendak usahawan itu sendiri samada mereka ingin berkongsi sepenuhnya atau ada sedikit pelaburan yang dikenakan.


0 comments :

Post a Comment