Wednesday, March 19, 2014

Apakah kebaikan yang diperolehi dari Simposium ini kelak ?

Setiap aktiviti yang dilakukan seharusnya memberi kebaikan kepada usahawan, tidak kira samada ianya usahawan online mahupun usahawan offline. Selain dari menghasilkan jualan sudah semestinya setiap usahawan sebaik baiknya berkenalan untuk mendapatkan pelbagai maklumat mahupun keberuntungan hasil dari perkenalan tersebut.

Dari situ bakal mencetuskan satu ikatan ukhuwah dan boleh melahirkan idea dalam meluaskan bisnes masing masing. Antara kebaikan yang diperolehi ialah :

Usahawan Offline dapat mengurangkan kos operasi, kos pemasaran dan kos pengiklanan dengan mengadaptasikan sistem Online di dalam bisnes mereka. Bagaimana tu. Disinilah tujuan pertemuan antara Usahawan Online yang dapat memberi kepakaran masing masing. Maka Usahawan Offline, tidaklah tercari cari dimana hendak mencari dan bagaimana hendak mengurangkan kos.

Malah dengan kepakaran Usahawan Online dapat memberi panduan bagaimana hendak mensasarkan pasaran kepada pelanggan tertentu. Disinilah pentingnya usahawan Offline pelajari dari pengalaman usahawan Online

Usahawan Online dapat membina kredibiliti dan menzahirkan kewujudan mereka di pentas bisnes sebenar dengan saling berkenalan dengan Usahawan Offline. Dengan cara ini, usahawan Offline dapat berkenalan dengan Usahawan Online. Disamping itu, Usahawan Online boleh juga mempelajari dari pengalaman usahawan Offline.

Inilah intipati Simposium Perniagaan Maya diwujudkan.

2 comments :